Elektro Golf
Elektro Golf ze 70 let
V sedmdesátých letech začal Volkswagen experimentovat s vozidly na elektriský pohon. Prvním v řadě byl v roce 1973 lehký transporter ll generace, o čtyři roky později přišel na řadu kompaktní Golf.
Tento Golf v roce 1976 opustil výrobní linku jako seriově vyráběný. Výkon 70k 51kW a čtyřválcový s oběmem 1.5l. Tento Golf měl maximální rychlost 80 km/h a na jedno nabití ujel asi 70 km. Dnes ho můžete vidět v továrním muzeu v Wolfsburgu.


Na první pohled se Golf blue-e-motion od sériových pětidveřových Golfů prakticky neliší, také využitelnost interiéru nemá být novou koncepcí výrazněji dotčen. Elektromobil je verzí Volkswagenu Golf, nejprodávanějšího hatchbacku Evropy, a pod jeho přední kapotou se nachází elektromotor o výkonu nejvýše 115 koní (85 kW) a točivém momentu až 270 Nm. Trvale je ovšem pohonná jednotka schopna produkovat trvalý výkon pouze 69 koní (50 kW).
Dnes mužeme vidět nové elektro Golfy. Správný název těch dnešních je Blue-e-motion. Vůz se má v sériové výrobě objevit do roku 2013 a do té doby se může ješté spousta věcí změnit. Zatím tak VW ani nenaznačuje, kolik by elektrický Golf mohl stát.

